Volume je indie videoigrica koju je razvila tvrtka Mike Bithell Games. Ona je kreirana za Microsoft Windows, OS X i PlayStation 4, a izašla je u kolovozu 2015. godine. Inačica igrice za konzolu PlayStation Vita pojavila se u siječnju 2016. godine. Igrica je inspirirana popularnim naslovom Metal Gear Solid u kojem glavni lik na razne načine pokušava napredovati radnjom, a da pri tome ne bude uočen od strane čuvara, pasa i različitih sustava alarma. Volume je, slobodno možemo tako reći, jedna moderna verzija Robina Hooda u kojoj glavni lik pokušava izvršiti različite pljačke koristeću uređaj koji nosi ime Volume.

Radnja igrice

Pljačke na kojima se bazira radnja događaju se tijekom vojnog puča, a Volume je uređaj koji pomaže glavnom liku da simulira njegove planove. Uređaj koristi umjetnu inteligenciju koja je u njega ugrađena, a zove se Alan. Glavni lik koristi Volume i kako bi na Internet postavljao svoje pljačke i pokušao svijetu otkriti planove vezane za državni udar vojske. Neslužbeno je Volume nastavak igrice Thomas Was Alone te se radnja u igrici Volume dešava nakon događaja u ovom drugom naslovu Mikea Bithella.

Kreatori igrice

Mike Bithell Games je tvrtka koju je osnovao sam Mike Bithell. Mike Bithell je britanski razvojni stručnjak koji se fokusira uglavnom na igrice, a najpoznatiji je upravo po ovom naslovu te po igrici Thomas Was Alone.

Bithell se počeo baviti programiranjem zbog profesora povijesti u srednjoj školi gdje je umjesto jedne prezentacije za taj predmet napravio igricu na temu koja mu je bila dodijeljena. Profesor je bio impresioniran te je dopustio da i ubuduće Mike na taj način odrađuje ono što bi trebali biti eseji.

Dok je radio za Blitz Games, Mike je sam sa strane radio na svom projektu Thomas Was Alone. U roku od 24 sata razvio je prvu verziju igrice koja je na stranici Kongregate u samo tjedan dana igrana više od sto tisuća puta. Osjetio je da ima još potencijala u ovom hitu te je uz game engine Unity nastavio raditi na njemu sve dok nije došao do verzije kakvu danas znamo. Nakon tog naslova počeo je s planiranjem i kreiranjem igrice Volume, a oba su ova naslova sjajno dočekana od strane kritičara i igrača te su doista svijetu pokazali svu raskoš i maštovitost koju Mike posjeduje.

Recenzije

Velik je broj recenzija dostupan na Internetu za igricu Volume, a servisi Metacritic i GameRankings pokušali su ih prikupiti što je više moguće kako bi došli do neke prosječne ocjene. Ocjene do kojih su naposljetku došli su sljedeće su 80/100 za računalnu verziju i 71/100 za PlayStation 4 u istraživanju koje je proveo Metacritic. GameRankings je došao do ocjena od 78,40% za računalnu verziju te 71,67% za verziju namijenjenu PlayStationu 4.

Ocjene poznatijih kritičara koje vrijedi izdvojiti su 9/10 koliko je ovom naslovu dao Polygon te 8,75/10 koliko je došlo od strane Game Informera. U kategoriju vrlo dobrih ocjena možemo uvrstiti i 8,1/10 od IGN-a, 8/10 od GameSpota i VideoGamera, kao i 72/100 od PC Gamera. Jedna od nižih ocjena došla je od strane Destructoida koji je igrici Volume dao ocjenu od 6/10.

U IGN-u navode kako nisu oduševljeni načinom na koji je kreirana umjetna inteligencija u igrici te da dizajn nekih razina u igrici nije baš na visokoj razini, no unatoč tome, smatraju kako je igrica vrlo intrigantna te da je većina njezinih razina vrlo zanimljiva. U Polygonu ističu kako je njihova visoka ocjena došla zbog načina na koji je Bithell osmislio Volume i njegovu radnju. Ona ih je impresionirala svojom lukavošću kao i ljepotom te preporučuju ovu igru igračima koji vole slične žanrove.