Unity je game engine koji smo dosad uglavnom usko povezivali uz kreiranje igara. To ne bi trebalo čuditi jer to mu i jest jedan od glavnih zadataka, no Unity je puno više od toga. Jedan kontekst u kojem se Unity sve više počeo spominjati u zadnje vrijeme je obuka. Ovdje nije riječ o bilo kakvoj obuci, već o onoj koja je esencijalna za svakodnevicu mnogih, a radi se o medicinskoj obuci.
Kada je u pitanju obuka, važan je odnos dosljednosti i aktivnog učenja. Ako želite da netko nauči kako izvršiti zadatak koji ima potencijalno katastrofalne rezultate ako se izvrši pogrešno, želite da bude dobar u tome od samog početka. Uostalom, nitko ne bi želio da se, primjerice, pilot uči u pravom avionu punom putnika. Ovdje virtualna realnost ima veliki utjecaj. Učenici mogu istraživati realno okruženje, vježbati i učiti u prostoru gdje je sigurno pogriješiti. Uz to, pokazalo se da je ovakvo učenje jednako učinkovito kao i simulacije treninga u stvarnom životu.
Medicinska obuka uz CTD
Sjajan primjer obuke korištenjem virtualne realnosti je norveška tvrtka Connect The Dots (CTD). CTD je odlučio koristiti Unity za razvoj virtualnog svijeta koji medicinskom osoblju omogućuje izvođenje opsežne proceduralne obuke. Model obuke u virtualnoj stvarnosti može se koristiti za klinička promatranja, procjene rizika i strukturirano komuniciranje nekoliko različitih stanja koja mogu uzrokovati 20 milijuna smrti godišnje.
Tehnički direktor tvrtke, Håvard Snarby, strastven je kada je riječ o tehnologiji i obrazovanju. Tijekom studija na Norveškom sveučilištu znanosti i tehnologije, proveo je istraživanje ishoda učenja pri korištenju virtualne realnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da su klinički studenti angažiraniji i bolje se sjećaju nakon treninga u virtualnoj realnosti nego u tradicionalnoj simulaciji na medicinskoj lutki. Kada se udružio sa svojom sestrom Sivom Snarby, koja je stručna u ekonomiji i financijskom upravljanju, njih dvoje su osnovali CTD kako bi pomogli pripremiti pružatelje zdravstvenih usluga za kliničke događaje u stvarnom životu.
Unity se pokazao najboljim rješenjem
CTD je svoj alat počeo razvijati na Oculusu, ali ga je u međuvremenu prebacio na platformu Unity XR jer se pokazala boljim rješenjem. Ideja je bila svesti svaku složenost na najmanju moguću mjeru tako da svaki učenik može jednostavno staviti bežičnu VR opremu i započeti obuku. Dva su važna elementa za pružanje obuke na ovaj način. Prvi element je visoka razina realnosti. Alat to svakako postiže jer virtualni pacijent doživljava više negativnih događaja, pa čak i umire ako se ne poduzmu ispravne radnje.
Drugi element je smanjenje troškova i resursa uključenih u ovu vrstu obuke bez negativnog utjecaja na ishode učenja. Korištenje ovog alata znači da ljudi iz cijele zemlje mogu trenirati bez putovanja do neke određene lokacije. U zemlji veličine Norveške ovo može uštedjeti mnogo vremena i resursa. Potencijal ovoga za druge udaljene i/ili manje razvijene dijelove svijeta je ogroman. CTD također simulira zajedničko iskustvo učenja kada svi učenici borave u istoj učionici. Ne samo da oni ovu obuku mogu izvoditi individualno, već imaju i opciju rada zajedno s prisutnim instruktorom koji ih vodi. Učenici iz cijele zemlje mogu učiti i komunicirati u stvarnom vremenu, a da nikada ne moraju napustiti svoj grad.