Thomas Was Alone je indie puzzle igrica koju je kreirao developer Mike Bithell. Ona je originalno objavljena u listopadu 2010. godine kao igrica u Flashu. Bila je vrlo popularna za igricu tog tipa te su izrađene njezine verzije za Microsoft Windows i OS X u srpnju 2012. godine. U travnju 2013. godine pojavila se njezina inačica i na konzolama PlayStation 3 i PlayStation Vita. Što se Linuxa tiče, Thomas Was Alone je za taj operacijski sustav predstavljen u kolekciji igrica pod imenom The Humble Indie Bundle 8, a to se desilo u svibnju 2013. godine. Bilo je gotovo nemoguće zaustaviti rast i širenje ove igrice pa je ona tako u srpnju 2014. godine postala dostupna za iPad i Android uređaje. Konačno, u studenom 2014. godine pojavila se njezina verzija i za Xbox One, PlayStation 4 te Wii U.
U igrici Thomas Was Alone, igrač kontrolira jedan ili više jednostavnih pravokutnika koji su zapravo bića s umjetnom inteligencijom. Cilj je dovesti svaki dio na poziciju koja je za njega predviđena i na taj način se prelazi na iduću razinu. Naravno, kako je to slučaj s gotovo svim igricama, razine postaju sve teže kako se napreduje kroz igricu. Svaki oblik u igrici je donekle jedinstven jer se oni međusobno razlikuju po imenima i osobnostima, a glavni od njih je Thomas po kojem igrica i nosi ime. Zanimljivo je da je Danny Wallace koji je pripovjedač u igrici osvojio nagradu za svoju vještinu na poprilično značajnoj dodjeli pod imenom BAFTA Games Awards.
Kreator igrice
Rijetkost je da igrice koje postanu ovako popularne imaju samo jednog developera, ali to je slučaj s Thomas Was Alone. Mike Bithell je britanski razvojni stručnjak koji se fokusira uglavnom na igrice, a najpoznatiji je upravo po ovom naslovu te po igrici Volume.
Bithell se počeo baviti programiranjem zbog profesora povijesti u srednjoj školi gdje je umjesto jedne prezentacije za taj predmet napravio igricu na temu koja mu je bila dodijeljena. Profesor je bio impresioniran te je dopustio da i ubuduće Mike na taj način odrađuje ono što bi trebali biti eseji.
Dok je radio za Blitz Games, Mike je sam sa strane radio na svom projektu Thomas Was Alone. U roku od 24 sata razvio je prvu verziju igrice koja je na stranici Kongregate u samo tjedan dana igrana više od sto tisuća puta. Osjetio je da ima još potencijala u ovom hitu te je uz game engine Unity nastavio raditi na njemu sve dok nije došao do verzije kakvu danas znamo i volimo.
Recenzije
Pri izvlačenju prosječne ocjene za igricu Thomas Was Alone na svim platformama, Metacritic je, možemo slobodno reći, imao pune ruke posla iz razloga što je ona zastupljena gotovo na svim platformama. Ocjene do kojih su došli su sljedeće:
iOS: 88/100
PlayStation 3: 80/100
Wii U: 79/100
PlayStation Vita: 78/100
PC: 77/100
Vidimo kako ocjene za platforme variraju od 77 do 88, ali sve u svemu, očito je da je igrica odlično prihvaćena među kritičarima, a ono što je još važnije, i među samim igračima.
Destructoid je bio najpozitivniji kada je riječ o pojedinačnom ocjenjivanju, a to i dokazuje njihova ocjena od 9/10. Kao razlog za tako visoku ocjenu navode kako igrica, iako djeluje poprilično jednostavno, ima odličnu priču i nije tako laka za razviti.
Nagrade i postignuća
Kao što smo ranije naveli, Danny Wallace je osvojio nagradu BAFTA-e za svoje vještine pripovijedanja u igrici. Nažalost to je jedina nagrada koja je otišla u smjeru ove igrice, ali bilo je nekih značajnijih nominacija od kojih vrijedi istaknuti one koje su također došle od strane BAFTA-e, a bile su u kategorijama najbolje priče te glazbe.
U travnju 2014. godine, Bithell je izjavio kako je igrica Thomas Was Alone prodana u više od milijun kopija ne uključujući skidane besplatne u periodu njenog prisustva u PlayStation Plus programu.