Super Mario Run je igrica iz 2016. godine koju je razvila tvrtka Nintendo za iOS te je izašla 15. prosinca 2016. godine, a nešto kasnije su odlučili kreirati i verziju za Android koja je svjetlo dana ugledala 22. ožujka 2017. godine.

U ovoj igrici igrači kontroliraju lik Marija kojeg uistinu ne treba posebno spominjati jer je riječ o jednom od najpoznatijih likova u videoigricama ikad. U ovom naslovu Mario automatski trči s lijeve na desnu stranu ekrana, a mora u pravom trenutku skočiti kako bi pokupio novčiće i izbjegao neprijatelje i razne druge nevolje. Igrica sadrži i dobro znani cilj, a to je spašavanje princeze Peach, kao u gotovo svim prethodnim verzijama Super Mario igrica. Pri izradi ove igrice surađivalo se s kreatorom čitavog serijala Super Mario, a upravo zato se može naići na mnoge iste i slične elemente i u igrici Super Mario Run.

Igrica je doživjela uglavnom dobre recenzije i kritičari su bili zadovoljni. Okarakterizirana je kao jako zabavna i kako se vrlo lako navući na nju te provesti sate igrajući je.

Kreatori igrice

Igricu je kreirao Nintendo, točnije njihov odjel pod imenom Nintendo EPD (Nintendo Entertainment Planning & Development Division). To je ujedno i najveći odjel u čitavoj tvrtki Nintendo. Nastao je 2015. godine spajanjem odjela za analizu i razvoj za zabavu i odjela za planiranje i razvoj. Nintendo EPD se danas bazira na kreiranju igrica, razvoju aplikacija i različitih softvera usko vezanih uz zabavu. Kreirali su više od trideset igrica, među kojima je i više naslova iz Super Mario serijala, a sve to u periodu od 2015. godine pa do danas.

Recenzije

Recenzije i kritike na račun igrice Super Mario Run generalno su dobre, a to dokazuje i prosječna ocjena svih recenzija koje je Metacritic obuhvatio u svojoj analizi. Ona iznosi 76/100.

Pocket Gamer je najpozitivnije ocijenio igricu Super Mario Run davši joj četiri i pol zvjezdice na svojoj ljestvici od maksimalnih pet zvjezdica. IGN je procijenio da je ova igrica vrijedna ocjene 8/10, a s njim se slaže i GamesRadar+ koji joj je dao svoj ekvivalent, odnosno četiri od pet zvjezdica. Najnižu ocjenu ovom naslovu dali su EGM, 4Players i Destructoid, a ona glasi 6/10.

IGN iznosi kako je igrica poprilično zadovoljavajuća za igranje iako ima poprilično jednostavan završetak. Također, smatraju kako je vrlo lako postati ovisan o njoj zbog njezine kvalitete i i samog duha Super Marija koji je Nintendo još jednom uspio obuhvatiti u nekoj od svojih igrica. Kada je riječ o reakcijama samih igrača, tu se već mišljenja uvelike razlikuju. Prvi i najvažniji razlog zašto su igrači bili nezadovoljni igricom Super Mario Run jest njezina cijena. Naime, u usporedbi s drugim igricama tog tipa, smatraju kako je cijena od 10 dolara pretjerana i da nije vrijedno izdvojiti taj, ipak velik iznos za jednu mobilnu igricu. Također, mnogima je zasmetalo što se ona ne može igrati ako korisnik nema konstantno dobru Internet povezanost. Gledajući ocjene koje su igrači dali igrici Super Mario Run, dolazimo do zaključka da je velik broj onih kojima se ukupno iskustvo nije svidjelo, a vjerojatno zato je ocjena samo tri dana nakon izlaska igrice u App Storeu glasila 2.5/5. S mišljenjem igrača se složio GameIndustry iz kojeg napominju kako su cijene nekih naslova uistinu pretjerane, pogotovo kada uzmemo u obzir da je trgovina aplikacija prepuna sličnih igrica koje su besplatne za igru. Zbog velikog broja pritužbi, Nintendu nije preostala druga opcija nego smanjiti cijenu svoje igrice.

Nagrade i postignuća

Super Mario Run doživio je jednu nominaciju na dodjeli nagrada pod imenom The Game Awards 2017, a nominiran je bio u kategoriji najbolje mobilne igrice.

Kada je Super Mario Run izašao za operacijski sustav iOS, skinut je 2.85 milijuna puta, a zarada od tih skidanja bila je više od 5 milijuna dolara. Samo u prva četiri dana, Super Mario Run je skinut više od 40 milijuna puta, a na kraju prvog tjedna od izlaska igrice, ta se brojka popela i na 50 milijuna. Prema nekim procjenama, smatra se kako je barem 55% ljudi koji su skinuli aplikaciju u tom prvom tjednu bili iz Sjedinjenih Američkih Država te je tako samo od njihovih skidanja na igrici zarađeno više od 14 milijuna dolara.

Ukupan broj skidanja ove igrice na iOS-u i Androidu na kraju 2016. godine iznosio je oko 150 milijuna, dok se šest mjeseci kasnije taj broj popeo na vrtoglavih 200 milijuna. do kraja 2018. godine, skinuta je više od 300 milijuna puta, a ukupna zarada od igrice procjenjuje se na 60-ak milijuna dolara.