Sony Interactive Entertainment VR slušalice nove generacije, PS VR2, krenule su u prodaju, a u Unityju su uzbuđeni što mogu podijeliti najnovije alate koje korisnici mogu koristiti za rad na ovoj inovativnoj platformi. Reći ćemo stoga ponešto o dva aspekta razvoja za PS VR2: grafici i unosima.

Grafika

PS VR2 koristi računalnu i grafičku snagu nove generacije kako bi pomogao stvoriti zapanjujuće VR igre visokih performansi. Možete ciljati na ekvivalent 4k razlučivosti, prikazujući naslove na 60 Hz, 90 Hz ili 120 Hz, što bi trebalo biti moguće postići na PlayStationu 5 koristeći neke od tehnika opisanih u nastavku.

Kada je u pitanju pipeline za renderanje, preporuka iz Unityja je Universal Render Pipeline (URP) za većinu VR programera jer će on biti prvi pipeline za renderiranje koji podržava neke od jedinstvenih značajki PS VR2, kao što je, primjerice, praćenje pogleda. Također možete koristiti Scriptable Render Pipeline (SRP), Built-in Render Pipeline i High Definition Render Pipeline (HDRP), ali imajte na umu da su neke značajke trenutno dostupne samo na URP-u.

Općenito, URP je odličan spoj za VR igre. Fleksibilan je, jednostavan za korištenje i prilagodljiv. Također dobro funkcionira ako gradite za više platformi, uključujući all-in-one VR uređaje. Možete izraditi vlastiti prilagođeni pipeline renderanja pomoću SRP-a, a Unity nudi opsežan C# API koji vam omogućuje implementaciju bilo kojeg renderera koji vaše igre zahtijevaju. PS5 također nudi napredak na strani GPU-a kroz svoj novi NGGC Graphics API.

Uz NGGC, iskorištene su prednosti tehnologija optimizacije dostupnih na PS5 na načine koji prije nisu bili dostupni. Također se koristi novija arhitektura Unityjeve pozadine za renderiranje kako bi se omogućilo učinkovito korištenje višestrukih jezgri uz poboljšanje prijelaza stanja GPU-a. Ovo doprinosi učinkovitijem renderiranju u smislu korištenja CPU-a, GPU-a i memorije, a istovremeno nudi iste vizualne rezultate, bez ikakvog ponovnog pisanja koda igre.

vr
Foto: Shutterstock

Unosi

Osim grafičkih performansi, praćenje oka također otključava novu metodu unosa. Možete koristiti praćenje očiju kako biste korisnicima omogućili odabir stavki s izbornika, započinjanje interakcije s NPC-ima, korištenje alata u svijetu i još mnogo toga. Praćenje očiju moglo bi čak biti središnja točka mehanike igranja. Iskorištavanje praćenja oka radi otprilike na isti način kao i drugi ulazni uređaji.

Imate pristup komponentama za pogled, kao što je kombinacija položaja i rotacije na oba oka koja definira mjesto u virtualnom svijetu. Ovo možete koristiti da odredite gdje korisnik trenutno gleda. Uz osnovne informacije o poziciji, također ćete imati pristup promjeru zjenice i stanjima treptanja za oba oka igrača. Kombinirajući ih s pozicijom, možete početi stvarati vlastite ideje o igranju i interakciji kako biste se dublje povezali s igračima.

Kontroleri osjetila

vr
Foto: Shutterstock

Novi kontroleri osjetila ili “Sense Controllers” dostupni su za Unity programere i uključuju zanimljive jedinstvene značajke koje se nalaze samo na PS VR2. Detekcija dodira prstima koristi kapacitivni dodir za otkrivanje kada igračevi prsti leže na gumbima, a da ih zapravo ne pritiskaju. Ove kontrole dostupne su na svim primarnim gumbima i palicama, tako da ih možete koristiti za pokretanje prirodnijih gesti rukama igrača tijekom igranja.

Možete također, u jednostavnijem pristupu, upravljati modelom ruke kako biste omogućili igračima da “vide” gdje su im prsti kada gledaju u kontroler. To doista može pomoći igračima da ostanu usredotočeni i udubljeni u iskustvo igranja bez potrebe da podignu naočale ili opipavaju uokolo tražeći određeni gumb. PS VR2 koristi tehnologiju praćenja iznutra prema van za novi sustav, dajući vam praćenje od šest stupnjeva slobode i za naočale i za kontrolere.

Sada možete koristiti standardni Unity XR skup, što olakšava razvoj vaših igara za širi doseg platforme. Za postavljanje samih kontrolera, u Unityju su izložili ove ulazne kontrole kroz tradicionalni Unity Input Manager i noviji paket Input System. Osim praćenja oka i kontrolera unosa, SDK za PS VR2 također omogućuje potpunu kontrolu nad opipljivošću tehnologije PS VR2 Sense. To uključuje dodirnu povratnu informaciju temeljenu na zvuku za pružanje boljeg iskustva za igrače, kao i tradicionalniju vibracijsku podršku.

Novi kontroleri također uključuju iste prilagodljive okidače dostupne s PS5 DualSense kontrolerima, što znači da možete programirati okidače s različitim stilovima povratnih informacija na temelju konteksta igre. Osim dodira temeljenog na kontroleru, PS VR2 ima dodanu povratnu informaciju na naočalama, što vam omogućuje da igračima date podesive vibracije u njima. To se može koristiti za upozorenje igrača o događaju ili u kombinaciji sa zvukom za dodavanje realističnijeg dojma.