Sonic Dash je mobilna igrica koju je razvila tvrtka pod imenom Hardlight, a objavila ju je tvrtka Sega. Riječ o drugom naslovu koji je Hardlight kreirao, a da uključuje poznatog lika iz svijeta igrica – Sonica. Prva je nosila naslov Sonic Jump, a izašla je 2012. godine. Sonic Dash je izašao u ožujku 2013. godine za iOS, u studenom iste godine za Android te u prosincu 2014. godine za Windows Phone i Microsoft Windows. Također, u studenom 2015. godine izašao je dodatak pod imenom Sonic Dash Extreme. Igrica prvobitno nije bila besplatna, ali je oko mjesec dana nakon svog izlaska to postala.

Radnja igrice

Sonic Dash je igrica u kojoj glavni lik neprestano trči, a rađena je po uzoru na igrice Temple Run i Rayman Jungle Run. Igrač može birati hoće li igrati sa Sonicom ili nekim drugim likom, a trčeći kroz razine skuplja prstenje i pokušava izbjegavati prepreke koje mu se nađu na putu. Igrač se može natjecati protiv drugih na jednom tablici koja prikazuje rezultate svih igrača.

Igrica uključuje 3D grafiku i lijep okoliš. Prstenje se može skupljati napretkom kroz razine ili kupiti. Dovoljan broj prstenja može se iskoristiti za nadogradnje i otključavanje dodatnih likova s kojima se može igrati. Postoji i sustav igranja na misije koji igračima pruža određene zadatke koje moraju izvršiti dok igraju. OD izlaska igrice, kreirani su i razni dodaci koji su u igru uključili nove neprijatelje, misije i postignuća. Likovi su uglavnom poznati iz nekih drugih igrica i crtića kao što su Angry Birds, hello Kitty, Pam-Man i drugi.

Kreatori igrice

Hardlight je britanska tvrtka koja se bavi razvojem videoigrica, a nalazi se u Warwickshireu. Ona je u vlasništvu tvrtke Sega i jedan je od njezinih pet ureda u Europi uz Creative Assembly, Sports Interactive, Relic Entertainment i Amplitude Studios. Kao tvrtka za razvoj, Hardlight se bazirao na mobilne igrice za pametne telefone.

Hardlight je osnovao Segin zaposlenih Chris Southall, a tvrtka je u početku radila na istraživanju i razvoju konzola za igranje videoigrica. Svoju su orijentaciju prebacili na mobilne igrice kada je Sega zatražila da postanu dio inicijative povećanja mobilnih igrica van japanskog tržišta. Od tada je iz Hardlighta proizašlo nekoliko većih mobilnih naslova od kojih su najpoznatiji Sonic the Hedgehog i Crazy Taxi.

Od 2019. godine, Hardlight je prepoznat kao jedan od važnijih Seginih ureda, a to potvrđuju i brojke skidanja njihovih igrica koje su premašile nekoliko milijuna.

Recenzije

Metacritic je sažeo velik broj recenzija za igricu Sonic Dash kako bi došao do prosječne ocjene koju su joj kritičari dodijelili. Po njihovoj procjeni ona je 69/100 za iOS. Kao što i sam prosjek pokazuje, kritičari su bili raznih mišljenja i nisu svi na isti način doživjeli ovu igricu.

Najviša ocjena za Sonic Dash je došla od stranice Gamezebo, a riječ je o maksimalnih 5/5. Digital Spy dao je ovoj igrici 4/5, a Destructoid 7/10. IGN smatra kako je zaslužila 6.1/10, a slično misle i u Eurogameru gdje su ostavili ocjenu 6/10.

Gamezebo iznosi kako je njihova maksimalna ocjena došla jer su mišljenja kako je u dvadeset zadnjih godina Sega konačno izdala igricu koja uključuje Sonica kao glavnog lika, a da se jednostavno mora igrati. U Destructoidu navode da igrica ima vrlo dobro kreirane kontrole, a Edge hvali grafiku i glatkoću koja je karakterizira. U IGN-u također misle kako su kontrole vrlo dobro odrađene te da su brze i imaju odlično vrijeme odaziva. u Pocket Gameru su mišljenja da Sonic Dash nudi puno više izazova od ostalih igrica tog tipa i to pronalaze izuzetno privlačnim.

Kada je o nedostacima igre riječ, u Eurogameru smatraju kako su kupnje unutar igrice vođene isključivo pohlepom, a slično je napisao i Edge.

Do kraja lipnja 2015. godine, Sonic Dash skinut je više od 100 milijuna puta ukupno na svim platformama za koje je izašao, a imao je oko 14 milijuna igrača mjesečno. Do studenog 2017. godine skinut je više od 300 milijuna puta, a ta je brojka do ožujka 2020. godine narasla na 350. milijuna.