Ubrzan razvoj industrije video igara prirodno je potaknuo znatiželju većeg broja ljudi oko samog procesa njihovog razvoja i izrade, a nadalje i potrebu za nekompliciranim softverskim rješenjima koja bi početnicima približila mogućnosti izrade vlastitih igara na relativno jednostavan način. Čak i s neznatnom količinom predznanja, uz par Youtube tutoriala, doći ćete do svoje prve (jednostavne) igre izrađene u Unityju. Sve više od toga zahtjeva malo bolji angažman i učenje, ali koncept jednostavnosti je sam po sebi zadovoljen. Unity je dakle dovoljno jednostavan da ga savladaju i početnici bez predznanja, a opet dovoljno svestran da se koristi za ozbiljne projekte. No što je s onim aspektom bitnijim za napredne korisnike, a to je fleksibilnost?
Unity: Mitovi i činjenice
Iz samog naziva „game engine“, neki će zaključiti kako se radi o softveru, odnosno setu alata, namijenjenom isključivo za video igre. Međutim, iako je Unity inicijalno zamišljen kao takav, zahvaljujući prilagodljivosti, koriste ga brojne industrije i struke, poput arhitektonske, medicinske i strojarske. Također, neupućeni misle da je Unity namijenjen manjim, jednostavnijim igrama te da mu fali snaga kakvu posjeduje Unreal Engine ili njemu slični. To je također mit. Razlog zašto su manje igre napravljene s Unityjem vjerojatno leži u činjenici što je „indie-friendly“ i djelomično besplatan pa ga pojedinci i manji razvojni studiji uzimaju kao logičnu opciju. Tek kada proizvod zaradi više od 200.000 američkih dolara, obavezni ste platiti licencu od 40 dolara mjesečno, što je prilično skroman iznos proporcionalno pragu zarade. Sljedeća licenca je 150 dolara mjesečno, a ona ne postavlja nikakva ograničenja. Unity dakle nije niti lošiji niti bolji izbor od ostalih game enginea, ali većini početnika je privlačniji zbog jednostavnosti, modela plaćanja i naravno, spomenute fleksibilnosti.
Dobro, koliko je Unity zapravo fleksibilan?
Fleksibilnost nekog softvera temelji se na nekoliko faktora, a fleksibilnost game enginea možemo mjeriti i sposobnošću prilagodbe industrijama van gaminga. Ako ćemo gledati s tehničke strane, Unity može raditi 2D i 3D igre za gotovo sve relevantne platforme trenutno na tržištu, uključujući sve popularniji VR. Uz malo volje i znanja, s Unityjem je čak moguće napraviti slot igre kakve ima i ovaj hrvatski online casino. No možda najbitnija stvar za razvojne studije je Unityjeva popularnost. Samim time što se velika većina developera-početnika okušala u njemu uvelike olakšava buduće zapošljavanje i daljnju obuku developera. Game engini su kompleksan set alata, a učenje novog razvojnog okruženja oduzima puno vremena i resursa. Nadalje, Unity se često koristi za izradu mobilnih igara pa su ga developeri iz ovog polja gotovo sigurno u nekom trenu isprobali.
Bitna karakteristika po kojoj se izdvaja svakako je brzina i agilnost. U Unityju određene stvari realiziraju se vrlo brzo, što je bitno kod kratkih rokova isporuke, za brzu izradu prototipa bez korištenja previše resursa, ili kod konceptualizacije projekata. Brzina se također odnosi na portanje, odnosno prilagodbu igara prema 25 različitih platformi. Pored velike baze asseta, nudi se flekisbilnost u smislu izrade vlastitih. Ako želite brzo napraviti jednostavnu igru, možete to učiniti s već gotovim alatima i assetima. S druge strane, Unity nudi podršku za izradu kompleksnijih igara kroz osiguravanje odgovarajućih značajki i alata. Glavni nedostatak ovog game enginea je nemogućnost podrške velikih projekata. Iako ima određene „AAA“ karakteristike, one nisu dovoljno dobre za razvoj visokobudžetnih igara. Za igre s velikim otvorenim svjetovima, ili mrežne igre s puno igrača, bolje je potražiti alternative, kojih na tržištu ionako ne manjka.