I am Setsuna je japanska igrica koju je razvila tvrtka pod imenom Tokyo RPG Factory, a objavila ju je tvrtka Square Enix. U veljači 2016. godine, u Japanu je izašla za konzole PlayStation 4 i PlayStation Vita, a u ostatku svijeta je izašla u srpnju iste godine za PlayStation 4 i Microsoft Windows. Iduće godine, 3. ožujka 2017., postala je dostupna za Nintendo Switch.

Mjesto radnje igrice je zimska lokacija, a radnja prati plaćenika i djevojku pod imenom Setsuna. Oboje pokušavaju doći do hrama u kojem će se Setsuna ponuditi kao žrtva kako bi zaustavila neprijateljske demone. Može se reći kako je generalno igrica rađena na način da igrači osjete tugu i žalost te suosjećaju s djevojkom iz samog naslova igrice. Na svome putu do hrama, prolazi se kroz razna mjesta i sela u kojima se može razgovarati s lokalnim stanovništvom i otkrivati neke nove tragove i elemente radnje. Također, mogu se pronaći razne škrinje koje sadrže vrijedne stvari koje mogu pomoći igraču u njegovoj misiji. Neprijatelji su u igrici predstavljeni kao ikone, a kontakt s njima započet će borbu. Borba se odvija na licu mjesta, a prilikom iste je vrlo važno paziti na energije. Razlikujemo dvije vrste energije, glavnu koja kada se isprazni znači smrt i magičnu energiju koja omogućava korištenje magičnih napada.

Možemo reći da je sama igra napravljena na način kakav je korišten u igricama 90-ih godina prošlog stoljeća, a podsjeća na igrice kao Final Fantasy i Chrono Trigger. I am Setsuna je dobro prihvaćena od strane kritičara i igrača, a to je dovelo do kreiranja nove igrice pod imenom Lost Sphear koja je izašla 2017. i 2018. godine, ovisno o regiji.

Kreatori igrice

Kao što smo rekli, igricu I am Setsuna je kreirala japanska tvrtka iz Tokija, a nosi ime Tokyo RPG Factory. Ona je jedan od ogranaka tvrtke Square Enix u kojoj su 2014. godine odlučili da bi dobro za posao bilo imati grupu developera koji će stvarati RPG igrice koje se baziraju na jakoj i poučnoj priči. Ta bi grupa trebala kreirati igrice koje će podsjećati na one iz 90-ih godina te je najveću ulogu u nastanku Tokyo RPG Factoryja imao Yosuke Matsuda, predsjednik tvrtke Square Enix. I am Setsuna je prva igrica koju je kreirala novonastala grupa developera u 2016. godini, a zatim je uslijedio naslov Lost Sphear. Naposljetku, kreirana je i treća igrica pod imenom Oninaki koja je izašla 2019. godine. Zasad se ne zna koji će idući projekt ove tvrtke biti.

Recenzije

Kada pogledamo prosječne ocjene svih recenzija za igricu I am Setsuna koje je prikupila stranica Metacritic, možemo reći da su ocjene kritičara bile solidne. One u prosjeku glase:
PC: 70/100
PlayStation 4: 74/100
Nintendo Switch: 75/100

Nitko od poznatijih kritičara nije igrici I am Setsuna dao maksimalnu ocjenu, a najviša od njih došla je od strane GameRevolutiona koji ju je nagradio s četiri zvjezdice. Polygon je ovom naslovu dao solidnih 8.5/10, a Destructoid, IGN i Game Informer po 7.5/10.

IGN je svoju recenziju bazirao na sjajnoj i emocionalnoj priči koju I am Setsuna nosi sa sobom, ali ono što su okarakterizirali kao manu je da se prilikom borbe u igrici ne osjeća neka ravnoteža i da postoje manje poteškoće prilikom tog segmenta. GameSpot, koji je igrici dao ocjenu 7/10, pohvalio je delikatnost pisanja. Priču u igrici su nazvali predivno tragičnom, ali također ih se nije dojmio segment borbe. Čini se kako smatraju da su one prelake i kako puno stvari ometa borbu i narušava njezinu ravnotežu.

Prodaja

Verzija igrice I am Setsuna za PlayStation 4, prilikom izlaska prodana je oko 33 tisuće puta, a verzija za PlayStation Vita oko 28 tisuća puta. To ih je smjestilo na šesto i sedmo mjesto po prodaji, a već idući tjedan obje su verzije ispale iz top 20. Prilikom izlaska verzije za Nintendo Switch, ona je prodana 4625 puta što je bilo dovoljno za 22. mjesto na ljestvici koju kreira japanska tvrtka Media Create.