Gone Home je igrica istraživanja koja se igra u prvom licu, a kreirala i objavila ju je tvrtka pod imenom The Fullbright Company. Gone Home je prvenstveno izašao za Microsoft Windows, OS X i Linux u kolovozu 2013. godine, a zatim su uslijedila izdanja za igrače konzole, točnije za PlayStation 4 i Xbox One u siječnju 2016. godine. Naposljetku, verzije za Nintendo Switch i i OS, izašle su u 2018. godini.

Radnja igrice

Vrijeme radnje igrice Gone Home je 1995. godina, a glavni lik s kojim igrači upravljaju jest mlada žena koja se vraća iz inozemstva svome domu u Oregon, tek da bi shvatila kako njezine obitelji nema. Nejasno joj je zašto je to tako i gdje su nestali, pokušava doći do logičkog zaključka što se točno događa. U igrici nema puno interakcije, već su se od igrača traži da istražuju kuću i sve njezine prostorije u potrazi za raznim tragovima koji mogu biti u vidu raznih predmeta, dnevnika i drugih stvari vezanih za kućanstvo. Članovi tvrtke The Fullbright Company prethodno su radili na igrici BioShock 2: Minerva’s Den te su preuzeli neke koncepte i ideje iz te igrice kako bi usavršili Gone Home.

Kreatori igrice

The Fullbright Company je američka neovisna tvrtka koja se bavi isključivo razvojem videoigrica, a nalazi se u Oregonu, u Sjedinjenim Američkim Državama. Gone Home je njihova najpoznatija kreacija, a kako navode, prilikom kreiranja tog naslova, svi su članovi razvojnog tima zajedno živjeli u jednoj kući kako bi mogli biti što produktivniji. Iduća igra koju su odlučili kreirati izašla je u kolovozu 2017. godine, a njezino ime je Tacoma. Kao i za Gone Home, prilikom kreiranja Tacome koristili su Unity game engine.

Recenzije

Igrica Gone Home je vrlo dobro prihvaćena od strane igrača i kritičara, a tome svjedoče i prosječne ocjene recenzija koje je prikupio Metacritic. One glase:
PC: 86/100
PlayStation 4: 85/100
Nintendo Switch: 88/100

Uistinu je puno kritičara kreiralo recenziju za Gone Home, a ocjene su i više nego zadovoljavajuće za kreatore ovog naslova. Polygon i Giant Bomb dali su ovoj igrici savršenu ocjenu 10/10, odnosno 5/5, a IGN visokih 9.5/10. Ocjenom 9.5/10 IGN-u se pridružio i GameSpot, a 9/10 je došlo od magazina Edge. Najniža ocjena koja se mogla pronaći kod nekog od većih kritičara je 8.5 od Game Informera, a kada je tako, sasvim je jasno o kakvom je remek-djelu riječ.

Iz Adventure Gamersa poručuju kako je igrica Gone Home jako realna i da priču koja je predivno ispričana dodatno uljepšavaju tragovi koje je potrebno pronaći, kao i sami zvučni efekti. Kada je o temi igrice riječ, gotovo su svi kritičari složni da je zaista sjajna, a u Financial Postu su primijetili i da tematika jako točno pogađa svakodnevni život mlađe populacije u SAD-u. Budući da se u igrici potežu i neke teme kao reakcija obitelji na člana iste koji je pripadnik LGBT zajednice, mnogi su stvarni članovi zajednice bili oduševljeni načinom na koji je sve to ukomponirano i prikazano. Naravno, kada je tako, postoje ljudi i koji su kritizirali Fullbright zbog toga, ali generalno gledano, velika je većina imala samo riječi hvale.

Nagrade i postignuća

Gone Home je osvojio dvije značajne nagrade, a one su došle na dodjelama koje organiziraju BAFTA i Polygon. BAFTA je nagradila Gone Home u kategoriji najbolje debitantske igrice, a Polygon u kategoriji najbolje igrice godine.

Na festivalu Independent Games 2013. godine, Gone Home je bio nominiran u kategoriji izvrsnosti u kreiranju priče. Nominacije je još imao i na dodjeli Game Developers Choice Awards 2014. godine, ali nije odnio pobjedu niti u jednoj od pet kategorija u kojima se natjecao.

Prodaja

Do rujna 2013. godine, prodano je više od 50 tisuća kopija ove igrice. Do veljače 2014. godine, ta se brojka povećala pet puta, a u listopadu 2017. godine, prodana je više od 700 tisuća puta.