Inside je zagonetna igrica koju je razvila tvrtka Playdead te izdala u 2016. godini za PlayStation 4, Xbox One i Microsof Windows. Nešto kasnije, u prosincu 2017. godine izdana je za iOS, a u lipnju 2018. godine za Nintendo Switch.
Igrica prati malenog dječaka u mračnom svijetu koji pokušava riješiti razne zagonetke i izbjegava smrt. Inside je nasljednik igrice Limbo koja je izdana u 2010. godini, a obje su rađene da budu takozvane 2.5D vrste igrice. Riječ je o 2D igrici koja igračima daje privid treće dimenzije i neke se stvari odvijaju u njoj, ali sam igrač sa svojim likom nije u mogućnosti pristupiti joj.
Već nakon izlaska igrice Limbo, Playdead je počeo s kreiranjem Insidea. Limbo je rađen na svom osobnom game engineu, a za Inside je tim prešao na Unity, a glavni razlog je bio pojednostaviti čitav proces kreiranja i iskoristiti neke dodatne značajke koje Unity nudi. Inside je dijelom financiran od strane Danskog filmskog instituta.
Kreatori igrice
Playdead je danska tvrtka s bazom u Kopenhagenu, a primarna zadaća joj je kreiranje videoigrica. Osnovana je 2006. godine od strane dva razvojna stručnjaka, Arnta Jensena i Dine Pattija. Njihova prva igrica pod imenom Limbo doživjela je odličan uspjeh među kritičarima u 2010. godini što ih je natjeralo da krenu s izradom njezinog nastavka. Prvobitno je igrica izrađena samo za konzolu Xbox One, a nakon godinu dana odlučili su kreirati verzije i za PlayStation 3, Microsoft Windows, MacOS, iOS i Android.
Igricu Inside predstavili su svijetu na konferenciji E3 2014. godine, a koja je namijenjena ljubiteljima Xbox igara. Nedugo nakon njenog izlaska, igrači su složni kako je riječ o dostojnom nasljedniku njihovog prethodnog hita Limbo. Treća igrica tvrtke Playdead je trenutno u izradi, a ne zna se puno o njoj. Ono što je poznato jest da će se raditi o sci-fi igrici, da će se igrati iz trećeg lica te da će mjesto radnje biti neka daleka lokacija u svemiru.
Recenzije
Igrica Inside dobila je fantastične ocjene od gotovo svih kritičara. Metacritic je sažeo te ocjene po konzolama i operacijskim sustavima i došao do sljedećih rezultata:
Xbox One: 93/100
PC: 87/100
PlayStation 4: 91/100
Nintendo Switch: 91/100
Gledajući ove ocjene može se reći da je Inside uistinu igrica vrijedna igranja, a neki su otišli tako daleko da je ocijene savršenom.
IGN i VideoGamer su na svojim stranicama igrici Inside dali savršenu ocjenu 10/10, a isto je učinio Giant Bomb sa svojih 5 zvjezdica. Iz IGN-a su istaknuli kako bi se igrica trebala zvati “Super Limbo” jer je unaprijedila već ionako odličnu igricu koja joj je prethodila. Stranice poput Destructoida, EGM-a, Game Informera i Polygona također nisu dale ocjenu manju od 9.5/10 za ovo remek-djelo od igrice.
Nagrade
S obzirom na ocjene, gotovo je nemoguće da Inside ne osvoji poneku nagradu, a to je i uspio. Štoviše, osvojio je zavidan broj nagrada. Na dodjeli Game Critics Awards osvojio je nagradu za najbolju samostalnu igricu. Na dodjeli The Game Awards kao najbolji je prepoznat umjetnički izričaj igrice, a Inside je odnio i nagradu za najbolju samostalnu igricu. Game Developers Choice Awards donio je Insideu još dvije nagrade, a one su za najbolje vizuale te za najbolji zvuk. Trinaesto izdanje British Academy Games Awardsa vidjelo je Inside na pobjedničkom tronu u čak četiri kategorije: umjetničko dostignuće, dizajn igrice, priča u igrici i originalnost. Dodjela nagrada Webby bila je također plodna za Inside gdje je ta igrica pobijedila u tri kategorije, Proglašena je najboljom akcijskom igricom, najboljom što se vizualnih efekta tiče te je osvojila nagradu za najbolje igračko iskustvo za koju su sami igrači ostavljali svoje glasove. NAVGTR(National Academy of Video Game Trade Reviewers) je prepoznao režiserski trud razvojne ekipe te Inside nagradio u kategoriji najbolje direkcije kamere u game engineu.