Kao što smo naučili, Unity svojim korisnicima omogućuje razvijanje igrica i drugih različitih sadržaja u 2D i 3D tehnologiji te njegov engine nudi opciju pisanja koda u C# u obliku plug-inova i igara, kao i drag-and-drop funkcionalnost. Prije nego što je na scenu u Unityju stupio C# kao primarni programski jezik, Unity je podržavao Boo, a isti je uklonjen kada je izašla verzija Unity 5. Kod verzije 2017.1, koja je izašla u kolovozu 2017. uklonjena je i verzija JavaScripta pod imenom UnityScript, također u korist C#-a.
Unutar 2D igrica, Unity dozvoljava unos različitih dodataka i naprednih 2D prikazivača svijeta. Kada je o 3D igricama riječ, Unity dozvoljava specificiranje kompresije teksture i postavki razlučivosti za svaku platformu koju game engine podržava te pruža podršku za niz različitih efekata. Od 2018. godine, više od 50% mobilnih igara koje se mogu pronaći na tržištu te više od 60% AR(Augmented Reality) sadržaja, kreirano je upravo Unityjem.
Platforme koje podržavaju Unity
Budući da je Unity “cross-platform” engine, on radi na uistinu velikom broju različitih platformi. Unityjev uređivač je podržan u Windows i MacOS okruženju, a posebna verzija uređivača dostupna je na Linux platformama, iako je još u eksperimentalnoj fazi te nije do kraja usavršena. Sam Unityjev engine trenutno podržava izgradnju igrica za više od čak 25 različitih platformi koje uključuju mobitele, računala, konzole i virtualnu stvarnost. Te platforme uključuju: iOS, Android, Tizen, Windows, Universal Windows Platform, Mac, Linux, WebGL, PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One, 3DS, Oculus Rift, Google Cardboard, Steam VR, PlayStation VR, Gear VR, Windows Mixed Reality, Daydream, Android TV, Samsung Smart TV, tvOS, Nintendo Switch, Fire OS, Facebook Gameroom, Apple’s ARKit, Google’s ARCore, Vuforia i Magic Leap.
Uz ranije spomenutih više od 50% mobilnih igara koje se mogu pronaći na tržištu te više od 60% AR sadržaja, a koji su kreirani Unityjem, otprilike 90% sadržaja na platformama za AR kao što su Microsoft HoloLens i Samsung Gear također dolazi od istog alata. Malo je reći stoga da je upravo Unity standardna tehnologija za VR i AR, a razni stručnjaci i magazini ipoput američkog Fortunea slažu se da Unity jednostavno dominira VR poslovanjem. U dodatku Unityju, postoji i softver pod imenom Unity Machine Learning Agents, a riječ je o softveru otvorenog koda gdje se Unity platforma povezuje s programima za strojno učenje, a koji uključuju i Googleov TensorFlow.
Unity je prethodno podržavao druge platforme, njegov Unity Web Player bio je plug-in za Internet pretraživače. Međutim, taj je plug-in ipak zasjenjen dolaskom WebGL-a. Od 5. verzije ovog alata, Unity nudi i WebGL paket koji je sastavljen koristeći JavaScript. Unity je bio pretpostavljeni alat i kada je riječ o kreiranju sadržaja za Nintendo Wii U. Nintendo je stoga uključivao besplatnu kopiju svima s Wii U developerskim dozvolama.
Licencirani model
Tijekom prvih deset godina proizvoda, Unity nije bio besplatan. 2016. godine, promijenjen je u pretplatnički model gdje je alat bio besplatan, ali se plaćala licenca za neke dodatne opcije. Besplatna verzija je za osobnu uporabu i manje tvrtke, dok licencu moraju plaćati tvrtke koje imaju prihode veće od 100 tisuća dolara godišnje.
Unity Asset Store
Kreatori mogu razvijati i prodavati svoje radove drugim kreatorima putem trgovine pod imenom Unity Asset Store. U njoj prodaju svoje kreacije u 2D i 3D tehnologijama, ali mogu ih ostaviti drugima na korištenje i besplatno. Unity Asset Store postoji od 2010. godine, a samo do 2018. godine skinuto je preko 40 milijuna različitih sadržaja.