Cities: Skylines je igrica koja igračima omogućava građenje i unaprjeđivanje čitavih gradova. Igricu je razvila tvrtka Colossal Order, a objavio ju je Paradox Interactive. Igrica je namijenjena za jednog igrača, odnosno nije riječ o multiplayer igrici, a neke od najzabavnijih opcija su urbanistička planiranja, smještaj cesta, javne službe i javni transport. Kao što je to dužnost nekih osoba u stvarnom životu, igrači moraju paziti na budžet grada, zdravlje, zaposlenost i razinu zagađenja.

Može se reći kako je igrica Cities: Skylines jedna nadogradnja na prethodne naslove tvrtke Colossal Order, a najistaknutiji od njih je Cities in Motion. U igrici Cities in Motion naglasak je bio na dizajniranju efektivnog sustava transporta. Prvobitno su kreatori igre strahovali da nemaju potrebno znanje igricu proširiti na simulaciju cijelog grada, a i izdavači su stoga tu ideju stavili na čekanje ponajviše od straha da će kvalitetom zaostajati za dominantnim SimCityjem. Kada je 2013. godine SimCity doživio neuspjeh kod svojih fanova, Paradox je dao zeleno svjetlo ideji kreiranja simulacije cijelog grada što je, možemo slobodno reći, bio pun pogodak.

Cilj je bio kreirati igricu koja će simulirati dnevne rutine oko čak milijun ljudi, a da pritom sama igrica igračima ne bude prekomplicirana i teška. Od samog izlaska igrice, puštena su razna proširenja i ekspanzije kako bi ona što duže vremena ostala aktualna i zanimljiva. Prvenstveno je Cities: Skylines kreiran za Windows, MacOS i Linux u ožujku 2015. godine, a portovi za Xbox One i PlayStation 4 predstavljeni su 2017. godine. U rujnu 2018. igrica je dospjela i na Nintendo Switch, a za to je zaslužna tvrtka Tantalus Media.

Kreatori igrice

Colossal Order je finska tvrtka koja se bavi razvojem videoigrica, a upravo je najpoznatija po svojoj kreaciji Cities: Skylines. Tvrtka je osnovana 2009. godine u finskom gradu pod imenom Tampere, a njezini izdavači su tvrtka Paradox Interactive. Paradox testira, reklamira, prodaje i distribuira sve igrice Colossal Ordera.

U svojim počecima, Colossal Order je imao problem s financijama za svoju prvu igricu, poslovnu simulaciju Cities in Motion, ponajviše jer su investitori smatrali da ona neće privući previše igrača. Ipak, igrica je dovršena uz pomoć raznih finskih javnih tvrtki, uslijedilo je potpisivanje ugovora s ranije spominjanom tvrtkom Paradox Interactive. U listopadu 2015. godine Colossal Order je proglašen najboljom finskom tvrtkom za kreiranje igrica u toj godini, a mnogi se dive i njihovom odličnom poslovnom modelu.

Recenzije

Od svojeg puštanja u javnost, igrica Cities: Skylines odlično je prihvaćena među igračima i kritičarima te je uspjela zasjeniti čak i SimCity. Portal IGN dao joj je odličnu ocjenu od 8.5, dok je Destructoid bio još darežljiviji s ocjenom 9. Magazin The Escapist nije se previše dvoumio i nagradio Cities: Skylines savršenom ocjenom jer se bazirao na omjer cijene i kvalitete igrice te su iz tvrtke istaknuli kako je riječ o najboljoj graditeljskoj igrici desetljeća.

Puno je drugih usporedbi i paralela povučeno između igrica SimCity i Cities: Skylines, a došlo se do zajedničkog zaključka kako je ovdje metaforički David pobijedio Golijata na tržištu. Najviše riječi hvale u tim usporedbama imao je magazin Eurogamer koji je usporedio Maxis, američku tvrtka koja je proizvela SimCity, a dio je popularnog Electronic Artsa s Colossal Orderom.