Rust je igrica koja se može igrati samo u multiplayer načinu, odnosno s drugim stvarnim igračima. Kreirala ju je tvrtka imena Facepunch Studios, a na tržištu se pojavila u prosincu 2013. godine. Rađena je, naravno, koristeći Unity engine, a dostupna je za operacijske sustave Microsoft Windows i MacOS. Verzija ove igre za konzole PlayStation 4 i Xbox One trebala bi izaći krajem 2020. godine.

Rust je igra koja u kojoj igrači pokušavaju preživjeti u divljini, a pri tome se moraju služiti koristeći samo materijale koje su uspjeli naći. Najprivlačnija karakteristika igre je što igrači moraju voditi računa o gladi, žeđi i zdravlju svoga lika kako bi mu umanjili rizik od umiranja. Iako je divljina prepuna raznih opasnih životinja, budući da je riječ o multiplayer igrici, najveća opasnost ipak dolazi od drugih igrača.

Kreatori igrice

Tvrtka Facepunch Studios koja je kreirala igricu Rust dolazi iz Velike Britanije, a riječ je o tvrtki koja je osnovana u lipnju 2004. godine. Začetnik tvrtke je Garry Newman koji nije htio da se tvrtka zove po njemu, već je smatrao da će profesionalnije zvučati dati joj neko lako prepoznatljivo ime. Budući da je u doba otvaranje tvrtke izašla i njihova igrica pod imenom Facewound, Newman i njegovi suradnici odlučili su se tvrtku nazvati Facepunch.

2004. godine, Newman je započeo razvoj igrice Garry’s Mod koja je trebala biti sporedni projekt, ali je s vremenom postala važan dio tvrtke i okupirala je veći dio Newmanovog vremena. Do studenog 2013. godine, Garry’s Mod se prodao u čak 3 i pol milijuna kopija.

Facepunch Studios se našao pod žestokim kritikama zbog svoje nove igre imena Rust jer je javnost smatrala kako je igra prebrutalna, što je natjeralo kreatore da u igru ubace razne virtualne znakove koji će upozoravati igrače da “budu pristojni”. S vremenom je taj detalj izbačen iz igre jer su kreatori smatrali kako to ubija bit igre. Rust se prodao u 150 tisuća kopija u prva dva tjedna, dok je Garry’s Mod, usporedbe radi, u prva dva tjedna prodan u “samo” 34 tisuće kopija. Do kraja 2017. godine, Rust se prodao u više od pet milijuna primjeraka. U srpnju 2018. Facepunch Studios prestao je prodavati verziju igre Rust za operacijski sustav Linux.

Reakcije na Rust

Prilikom izlaska igre, za očekivati je bilo da će razne platforme i časopisi ocijeniti igru i iznijeti svoje mišljenje o njoj. Može se reći da su reakcije bile mješovite. GameSpot bio je poprilično oštar i Rustu je dao ocjenu 3 na ljestvici od 1 do 10. Stranica Destructoid i magazin PC Gamer bili su nešto više impresionirani igrom te su joj dali ocjene 8/10, odnosno 80/100.

Mnogi kritičari ocijenili su sam početak igrice poprilično frustrirajućim dok je bilo onih kojima se svidio koncept u kojima lik kreće u samu igru od apsolutne nule, gol i bez ičega u divljini te se mora sam izboriti za sve.

Zarada

Newman je u jednom od intervjua o samoj igrici Rust pričao o tome kako na platformi Steam postoji opcija traženja povrata novca koju igrači često koriste kako bi samo isprobali igricu. Samo do 2018. godine, Rust je tako refundiran čak 329.970 puta. Ukupno gledajući, riječ je o gubitku od oko 4 milijuna dolara. Ipak, Igrica se prodala u 5 i pol milijuna primjeraka što znači da je ovih 4 milijuna dolara samo 6% ukupne zarade od prodaje. Procjenjuje se kako je Rust zaradio približno 80 milijuna dolara samo od prodaja putem Steama.

Newman je na opciju povrata novca gledao kao na nešto pozitivno jer po njemu je taj sustav zapravo omogućio više kupovina njegove igrice. Razlog zbog kojeg to smatra jest zato što će igrači kupiti igricu kako bi je isprobali jer znaju da imaju priliku dobiti svoje novce nazad, a veliki dio tih igrača se na kraju odluči zadržati igricu.