Koje su česte početničke pogreške u Unityju? Najkraće rečeno – to su greške koje svi napravimo dok učimo raditi igre: loša organizacija projekta, nepravilna upotreba prefaba, ignoriranje optimizacije, pogrešno postavljanje fizičkih komponenata i još mnogo drugih sitnica koje nam kasnije stvaraju velike probleme.

Svi smo se našli u situaciji da satima pokušavamo otkriti zašto kamera vibrira, zašto se lik ne kreće ili zašto se igra ruši, iako rješenje često leži u osnovama. Čak i ako niste profesionalac, ove početničke pogreške lako je izbjeći uz malo znanja i dobre prakse.

Koje su česte početničke pogreške u Unityju?

U nastavku donosimo rješenja i objašnjenja.

Evo što je najvažnije:

  • Izbjegavaj kaotične mape i neorganizirane assete
  • Pravilno koristi prefabe i skripte
  • Ne ignoriraj optimizaciju performansi
  • Testiraj igru u kratkim intervalima
  • Dokumentiraj i označavaj sve što radiš
igranje igara kod kuće
Shutterstock

1. Neorganizirana struktura projekta

Jedna od najčešćih početničkih pogrešaka u Unityju je kaos u projektnoj mapi.
Ako folderi nisu uredno posloženi, razvoj brzo postaje noćna mora.
Najbolje je koristiti standardne mape (Animations, Scripts, Prefabs, Materials, Scenes).

Primjer dobre strukture:

  • Assets
    • Scenes
    • Scripts
    • Prefabs
    • Materials
    • Audio
    • UI

2. Zanemarivanje prefaba

Prefabi su temelj gotovo svake igre, a početnici često rade duplikate umjesto da koriste jedan prefab.
To vodi do problema jer promjena na jednom objektu ne mijenja sve ostale.
Prefab = skalabilnost i jednostavno upravljanje.

3. Pogrešno korištenje Rigidbody i Collider komponenti

Ako Rigidbody stavljamo tamo gdje ne treba ili Collider nije pravilno podešen, likovi prolaze kroz pod, predmeti ne reagiraju na fiziku ili igra radi čudno.
Važno je:

  • Rigidbody ide samo na objekte koji se kreću
  • Collider mora odgovarati obliku objekta
  • IsTrigger koristimo samo kad je potrebno

4. Ignoriranje optimizacije performansi

Početničke pogreške u Unityju često uključuju stvaranje “teških” objekata, prevelikih tekstura ili nepotrebnih skripti.
Optimizacija nije luksuz, nego nužnost.
Tipične optimizacije:

  • korištenje LOD sustava
  • smanjivanje veličine tekstura
  • pooling za objekte koji se često stvaraju

Nastavak pogrešaka

5. Pretjerano korištenje Update() metode

Update radi 60+ puta u sekundi, a početnici u njega ubacuju sve moguće funkcije.
Rezultat? Pad performansi.
Umjesto toga:

  • koristimo Coroutines gdje je moguće
  • koristimo FixedUpdate za fiziku
  • koristimo events i delegates

6. Nedostatak komentara i dokumentacije

Kad projekt malo naraste, bez komentara nastaje kaos.
Dobra dokumentacija ubrzava razvoj i štedi sate živaca.

7. Krivo postavljanje kamera

Kamera koja se trese, clipping objekti ili pogrešna perspektiva – sve su to početničke pogreške u Unityju.
Rješenje je jednostavno:

  • postaviti Cinemachine
  • koristiti damping
  • zaključati os rotacije ako ne treba

8. Korištenje neoptimiziranih skripti

Ako skripta stalno poziva skupe funkcije ili radi bespotrebne provjere, igra počinje štucati.
Često treba samo malo refaktoriranja – primjerice, spremiti referencu umjesto stalnog traženja GetComponent.

9. Ignoriranje build postavki

Početnici se fokusiraju na editor i zaborave provjeriti kako igra radi u buildu.
Obavezno treba testirati:

  • rezoluciju
  • kvalitetu tekstura
  • input sustav
  • performanse
Što je DOTS arhitektura? Donosimo 13 prednosti za igre
Shutterstock

10. Nedovoljno testiranje

Testiranje tek na kraju razvoja uvijek vodi problemima.
Bolje je testirati male dijelove igre cijelo vrijeme.
Test = prevencija bugova.

11. Pogrešna upotreba UI elemenata

Preveliki canvasi, krivo postavljen anchoring ili dizajn koji se raspada na mobilnim uređajima – sve to dolazi iz nepoznavanja UI sustava.
Važno je:

  • koristiti auto-layout
  • postaviti anchore
  • prilagoditi rezolucijama

12. Previše skriptiranja bez korištenja Unityjevih alata

Početnici često žele sve raditi sami, umjesto da koriste alate koje Unity već ima – Animator, Timeline, ProBuilder i sl.

13. Oslanjanje na jedan tutorial

Najgora početnička pogreška u Unityju je slijepo praćenje jednog tutoriala.
Učenje traži eksperimentiranje, čitanje dokumentacije i kombiniranje različitih izvora.

Zaključak

Ako znamo koje su česte početničke pogreške u Unityju, lakše ih možemo izbjeći i brže napredovati u stvaranju igara. Uz dobru organizaciju, optimizaciju i stalno testiranje, naš razvoj postaje stabilniji i ugodniji. Na kraju, sve se svodi na učenje i upornost – bez toga nema napretka u Unity zajednici. I dok učimo, često se pitamo i kako pronaći tim za izradu igre, jer pravi ljudi dodatno ubrzavaju napredak i smanjuju pogreške. U zaključku posebno ističemo i povezani pojam: učenje.