Koje su česte početničke pogreške u Unityju? Najkraće rečeno – to su greške koje svi napravimo dok učimo raditi igre: loša organizacija projekta, nepravilna upotreba prefaba, ignoriranje optimizacije, pogrešno postavljanje fizičkih komponenata i još mnogo drugih sitnica koje nam kasnije stvaraju velike probleme.
Svi smo se našli u situaciji da satima pokušavamo otkriti zašto kamera vibrira, zašto se lik ne kreće ili zašto se igra ruši, iako rješenje često leži u osnovama. Čak i ako niste profesionalac, ove početničke pogreške lako je izbjeći uz malo znanja i dobre prakse.
Koje su česte početničke pogreške u Unityju?
U nastavku donosimo rješenja i objašnjenja.
Evo što je najvažnije:
- Izbjegavaj kaotične mape i neorganizirane assete
- Pravilno koristi prefabe i skripte
- Ne ignoriraj optimizaciju performansi
- Testiraj igru u kratkim intervalima
- Dokumentiraj i označavaj sve što radiš

1. Neorganizirana struktura projekta
Jedna od najčešćih početničkih pogrešaka u Unityju je kaos u projektnoj mapi.
Ako folderi nisu uredno posloženi, razvoj brzo postaje noćna mora.
Najbolje je koristiti standardne mape (Animations, Scripts, Prefabs, Materials, Scenes).
Primjer dobre strukture:
- Assets
- Scenes
- Scripts
- Prefabs
- Materials
- Audio
- UI
- Scenes
2. Zanemarivanje prefaba
Prefabi su temelj gotovo svake igre, a početnici često rade duplikate umjesto da koriste jedan prefab.
To vodi do problema jer promjena na jednom objektu ne mijenja sve ostale.
Prefab = skalabilnost i jednostavno upravljanje.
3. Pogrešno korištenje Rigidbody i Collider komponenti
Ako Rigidbody stavljamo tamo gdje ne treba ili Collider nije pravilno podešen, likovi prolaze kroz pod, predmeti ne reagiraju na fiziku ili igra radi čudno.
Važno je:
- Rigidbody ide samo na objekte koji se kreću
- Collider mora odgovarati obliku objekta
- IsTrigger koristimo samo kad je potrebno
4. Ignoriranje optimizacije performansi
Početničke pogreške u Unityju često uključuju stvaranje “teških” objekata, prevelikih tekstura ili nepotrebnih skripti.
Optimizacija nije luksuz, nego nužnost.
Tipične optimizacije:
- korištenje LOD sustava
- smanjivanje veličine tekstura
- pooling za objekte koji se često stvaraju
Nastavak pogrešaka
5. Pretjerano korištenje Update() metode
Update radi 60+ puta u sekundi, a početnici u njega ubacuju sve moguće funkcije.
Rezultat? Pad performansi.
Umjesto toga:
- koristimo Coroutines gdje je moguće
- koristimo FixedUpdate za fiziku
- koristimo events i delegates
6. Nedostatak komentara i dokumentacije
Kad projekt malo naraste, bez komentara nastaje kaos.
Dobra dokumentacija ubrzava razvoj i štedi sate živaca.
7. Krivo postavljanje kamera
Kamera koja se trese, clipping objekti ili pogrešna perspektiva – sve su to početničke pogreške u Unityju.
Rješenje je jednostavno:
- postaviti Cinemachine
- koristiti damping
- zaključati os rotacije ako ne treba
8. Korištenje neoptimiziranih skripti
Ako skripta stalno poziva skupe funkcije ili radi bespotrebne provjere, igra počinje štucati.
Često treba samo malo refaktoriranja – primjerice, spremiti referencu umjesto stalnog traženja GetComponent.
9. Ignoriranje build postavki
Početnici se fokusiraju na editor i zaborave provjeriti kako igra radi u buildu.
Obavezno treba testirati:
- rezoluciju
- kvalitetu tekstura
- input sustav
- performanse

10. Nedovoljno testiranje
Testiranje tek na kraju razvoja uvijek vodi problemima.
Bolje je testirati male dijelove igre cijelo vrijeme.
Test = prevencija bugova.
11. Pogrešna upotreba UI elemenata
Preveliki canvasi, krivo postavljen anchoring ili dizajn koji se raspada na mobilnim uređajima – sve to dolazi iz nepoznavanja UI sustava.
Važno je:
- koristiti auto-layout
- postaviti anchore
- prilagoditi rezolucijama
12. Previše skriptiranja bez korištenja Unityjevih alata
Početnici često žele sve raditi sami, umjesto da koriste alate koje Unity već ima – Animator, Timeline, ProBuilder i sl.
13. Oslanjanje na jedan tutorial
Najgora početnička pogreška u Unityju je slijepo praćenje jednog tutoriala.
Učenje traži eksperimentiranje, čitanje dokumentacije i kombiniranje različitih izvora.
Zaključak
Ako znamo koje su česte početničke pogreške u Unityju, lakše ih možemo izbjeći i brže napredovati u stvaranju igara. Uz dobru organizaciju, optimizaciju i stalno testiranje, naš razvoj postaje stabilniji i ugodniji. Na kraju, sve se svodi na učenje i upornost – bez toga nema napretka u Unity zajednici. I dok učimo, često se pitamo i kako pronaći tim za izradu igre, jer pravi ljudi dodatno ubrzavaju napredak i smanjuju pogreške. U zaključku posebno ističemo i povezani pojam: učenje.
