Kerbal Space Program je simulator leta u svemir koji se ipak službeno vodi kao igrica. Razvila ga je tvrtka pod imenom Squad za Microsoft Windows, MacOS, Linux, PlayStation 4 i Xbox One. Igrači u Kerbal Space Programu upravljaju svemirskim programom čiju postavu čine maleni zeleni vanzemaljci poznati kao “Kerbali”. Igrica sadrži izuzetno realističan fizički engine koji igračima dozvoljava izvođenje raznih stvarnih orbitalnih manevara koji se zapravo koriste.

Prva javna verzija igrice mogla se nabaviti od 24. lipnja 2011. samo digitalno u online trgovini tvrtke Squad. 20. ožujka 2013. igrice Kerbal Space Program dospio je i na popularnu platformu Steam. Vrlo brzo je postala jako popularna, a zbog svojih sadržaja koji odlično opisuju stvarnost, zaintrigirala je velike svjetske tvrtka kao što je NASA i Europska svemirska agencija.

U svibnju 2017. godine, Squad je objavio kako je igrica kupljena od strane druge tvrtke koja proizvodi igrice pod imenom Take-Two Interactive te da će ona pomoći Squadu održavati i stvarati nove verzije koje će moći pratiti razvoj igrice za osobna računala. 2021. godine trebao bi se pojaviti i nastavak, Kerbal Space Program 2.

Kreatori igrice

Kreatori Kerbal Space Programa dolaze i Meksika, a riječ je o tvrtki pod imenom Squad. Osnovana je 2008. godine, neki od njihovih primarnih poslova su stvaranje digitalnih i interaktivnih sadržaja za neke velike tvrtke među kojima vrijedi izdvojiti Coca-Colu, Hewlett-Packard, Sony, Samsung i Nissan.

Interesantna je priča o nastanku igre Kerbal Space Program. Felipe Falanghe bio je zaposlenik u Squadu koji je jednog dana htio razgovarati s vodećim ljudima u tvrtki i obavijestiti ih kako želi napustiti svoj trenutni posao kako bi se mogao posvetiti videoigri koju želi kreirati. Međutim, čelnici Squada ne samo da nisu prihvatili njegovu ostavku, već su mu ponudili da svoju igricu kreira kao projekt tvrtke, a oni će mu u tome pomoći. Igrica je za sve ranije nabrojane konzole postala dostupna u travnju 2015. godine i možemo slobodno reći, radilo se o pravom pogotku.

Fizika igre

Iako igra ne može savršeno simulirati realnost, nadasve je hvaljena zbog svoje orbitalne mehanike. Neka nebeska tijela tako imaju atmosfere koje mogu varirati u svojim visinama i gustoćama, a svi ti detalji mogu utjecati na slijetanje, krila i padobrane. Također, simulacije su toliko precizne da stvarne tehnike kao “aerobreaking” mogu biti korištene za navigiranje kroz solarni sustav. Ono što igrica nije uspjela do kraja realno simulirati jest činjenica da u igrici atmosfere postaju sve “tanje” i imaju konačne visine, dok u realnosti to nije tako. Planeti u igri su značajno bliže jedni drugima nego što je to zapravo, ali neke opcije nude i točnu raspodjelu, okruženje i slično.

Postignuća

Iako je Kerbal Space Program simulator i igrica hvaljena od strane gotovo svih većih portala koji se bave igricama, a među kojima su Kotaku, Rock, Paper, Shotgun, IGN, GameSpy, Eurogamer, Polygon i Destructoid, te već spomenute velike svemirske tvrtke kao NASA i Europska svemirska agencija, ova igrica nije osvojila toliko nagrada koliko bismo prvobitno očekivali. Štoviše, osvojila je tek jedno 2015. godine, a riječ je o nagradi za najbolju simulaciju koju dodjeljuje NAVGTR(National Academy of Video Game Trade Reviewers).

Vrijedi istaknuti i da je Kerbal Space Program u roku od samo par sati od svog dolaska na platformu Steam ušao u top 5 najprodavanijih igrica. Uz to, na Streamu za Linux vrlo brzo je zasjeo na prvo mjesto.