Ako volimo video igre i razmišljamo o tome kako zaraditi na igri koju smo sami osmislili ili razvili, dobra je vijest da mogućnosti nikad nisu bile raznovrsnije. Danas zarađivanje na igrama nije rezervirano samo za velike studije – zahvaljujući digitalnoj distribuciji, društvenim mrežama i mobilnim aplikacijama. I mali timovi ili individualni kreatori mogu uspješno monetizirati svoj rad. Bez obzira radimo li na PC naslovu, mobilnoj aplikaciji ili indie igrici za konzole, sve više kreatora traži održive modele kako zaraditi na video igri i stvoriti stabilan prihod.

Zarađivanje na igricama nije samo stvar sreće – iza uspješnih naslova stoji jasan plan, odabir pravog modela i poznavanje publike. U današnjem digitalnom ekosustavu, načini zarade na igri uključuju oglašavanje, prodaju unutar aplikacije, premium modele, pretplate i još mnogo toga. Kroz pametnu strategiju, čak i besplatna igra može postati izvor ozbiljne zarade.

Donosimo 7 konkretnih modela monetizacije koje koristi industrija kako bi omogućila zarađivanje na igrama. I to bez obzira radi li se o jednostavnoj mobilnoj igrici ili složenoj višesatnoj avanturi.

Programiranje igara preko programa
Shutterstock

Kako zaraditi na igri?

Kada govorimo o tome kako zaraditi na igri, važno je razumjeti da uspjeh ne dolazi samo od dobre ideje, već i od dobro postavljene strategije monetizacije. Danas postoji više načina kako zaraditi na video igri nego ikad prije. A pravi model ovisi o vrsti igre, ciljanoj publici i platformi. Zarađivanje na igrama postalo je pristupačno i za male timove, a zarađivanje na igricama sve češće kreće već u fazi razvoja, kroz zajednicu i testne verzije.

1. Prodaja igre (Premium model)

Jedan od najstarijih, ali i dalje najučinkovitijih načina zarade na video igri je izravna prodaja. Igrač plaća unaprijed određenu cijenu kako bi preuzeo i igrao igru. Ovaj model posebno je popularan među PC i konzolaškim igrama te pruža trenutačan prihod nakon svake kupnje. Ako želimo znati kako dobro zaraditi na igri putem premium modela moramo uložiti u kvalitetu, dobar marketing i pozitivne recenzije jer korisnici očekuju vrijednost za svoj novac.

Zarađivanje na igrama putem prodaje zahtijeva pažljivo planiranje cijene i razumijevanje konkurencije. Na platformama kao što su Steam, GOG ili Epic Games Store, ovaj model funkcionira izvrsno kad iza igre stoji jaka zajednica i jasna ponuda.

2. Kupnje unutar aplikacije (In-app purchases)

Zarađivanje na igricama sve se češće temelji na tzv. freemium pristupu – igra je besplatna za preuzimanje, ali korisnici mogu kupovati dodatni sadržaj. To uključuje nove levele, vizualne dodatke (skinove), valutu u igri, pojačanja ili ekskluzivne predmete. Ovaj model omogućuje nam da privučemo velik broj igrača i zarađujemo kroz njihov angažman.

Ako se pitamo kako zaraditi na igri koja je besplatna, ovaj model je jedan od najčešće korištenih. Potrebno je pažljivo balansirati između izazova i nagrada kako bi korisnici imali osjećaj napretka bez prisile na kupnju, a opet da osjete vrijednost ako odluče potrošiti novac.

3. Pretplate (Subscription model)

Sve popularniji model koji omogućuje stabilan i ponavljajući prihod. Umjesto jednokratne kupnje, igrači plaćaju mjesečnu ili godišnju pretplatu kako bi imali pristup cijeloj igri ili dodatnim pogodnostima. Ovaj način zarađivanja na igrama dobro funkcionira za igre koje se stalno ažuriraju, kao što su online multiplayer naslovi ili igre s velikim brojem misija i sezonskog sadržaja.

Kako zaraditi na video igri putem pretplate? Ključno je osigurati redovite nadogradnje, aktivnu zajednicu i osjećaj ekskluzivnosti. Zarađivanje na igricama kroz pretplate zahtijeva dosljednost u kvaliteti i komunikaciji s igračima – ali zauzvrat donosi dugoročnu stabilnost prihoda.

Pretplate (Subscription model)
Shutterstock

4. Oglasi unutar igre (Ad-based model)

Ovaj model je posebno popularan kod mobilnih igara i predstavlja jedan od najjednostavnijih načina kako zaraditi na igri koja je besplatna za igranje. Oglasi se mogu prikazivati u obliku bannera, video oglasa koje igrač dobrovoljno pogleda u zamjenu za nagradu ili čak kao interaktivni sadržaj unutar same igre. Ako se pitamo kako zaraditi na video igri bez naplate igračima, oglašavanje nudi elegantno rješenje – pod uvjetom da ne narušava iskustvo igranja.

Zarađivanje na igrama pomoću oglasa traži dobar balans – previše reklama može odbiti igrače, dok dobro integrirani oglasi povećavaju prihod bez negativnog utjecaja na korisnički doživljaj. Mnogi developeri danas koriste hibridni pristup koji kombinira oglase s kupnjama unutar aplikacije kako bi dodatno povećali zarađivanje na igricama.

5. Crowdfunding (financiranje zajednice)

Ako još nismo ni lansirali igru, a već želimo znati kako zaraditi na igri, crowdfunding može biti prvi korak. Platforme poput Kickstartera ili Indiegogoa omogućuju nam da predstavimo ideju, podijelimo plan razvoja i prikupimo financijska sredstva od budućih igrača. Ovaj model omogućuje zarađivanje na video igri još prije nego što je igra završena, a istovremeno stvara bazu odanih korisnika koji će pomagati u promociji.

Zarađivanje na igrama kroz crowdfunding zahtijeva kvalitetnu prezentaciju, transparentnost i aktivnu komunikaciju s podržavateljima. Ako znamo kako zaraditi na igricama uz pomoć zajednice, možemo dobiti ne samo novac, već i vrijedne povratne informacije i podršku.

6. Prodaja dodatnog sadržaja (DLC i ekspanzije)

Nakon što igra jednom postane uspješna, jedan od najlogičnijih načina kako zaraditi na igri dalje je kroz dodatne sadržaje. DLC-evi, ekspanzije, novi zadaci, likovi, mape ili posebne priče mogu biti ponuđeni kao nadogradnja osnovnog iskustva. Ovaj model funkcionira izvrsno kod igara koje već imaju bazu korisnika i priče koje se mogu proširivati.

Ako želimo kontinuirano zarađivanje na video igri, razvoj dodatnog sadržaja omogućuje održavanje interesa publike i generiranje dodatnih prihoda bez potrebe za razvojem potpuno nove igre. Zarađivanje na igrama na ovaj način često uključuje i sezonske sadržaje ili limitirane ponude koje potiču igrače na kupnju.

Prodaja dodatnog sadržaja (DLC i ekspanzije)
Shutterstock

7. Licenciranje i suradnje s brendovima

Licenciranje je sofisticiran model koji omogućuje zarađivanje na igrama kroz partnerstva s drugim tvrtkama. Ako imamo igru s prepoznatljivim likovima, originalnim svijetom ili snažnim vizualnim identitetom, možemo sklopiti dogovor s brendovima koji žele koristiti naš sadržaj u promotivne svrhe – bilo kroz fizički merchandising, tematske dodatke ili sponzorirane evente unutar igre.

Ovaj način kako zaraditi na igri često koriste veći studiji, ali ni indie developeri nisu isključeni – pogotovo ako imaju zanimljiv, autentičan proizvod. Zarađivanje na video igri kroz licenciranje može uključivati i objavu igre na više platformi putem vanjskih izdavača, što dodatno širi doseg i prihod. Suradnje s poznatim brendovima dodatno osnažuju kredibilitet igre i otvaraju vrata novim tržištima.

Kako zaraditi na igri pitanje je koje sve češće postavljaju i amateri i profesionalni developeri. Od premium prodaje i kupnji unutar aplikacije do oglašavanja, pretplata, crowdfundinga i licenciranja – postoji mnogo putova za zarađivanje na igrama. Ključ je u tome da prepoznamo koji model najbolje odgovara našoj ideji, publici i platformi.

Ako nas zanima kako razviti video igru, važno je da već u ranoj fazi razmišljamo o monetizaciji. Dobra igra ne znači nužno i financijski uspjeh – ali s pravim planom, kreativnošću i znanjem, zarađivanje na igricama može postati stvarnost, a ne samo san.