Kada napokon završimo s razvojem igre, jedno važno poglavlje tek počinje – testiranje. Znati kako testirati igru ključno je za njezin uspjeh jer bez kvalitetnog testiranja nećemo znati koje pogreške mogu uništiti korisničko iskustvo. Bez obzira radimo li na mobilnoj aplikaciji, indie naslovu ili većem projektu, testiranje igre prije objave pomaže nam izbjeći tehničke probleme, nelogičnosti u gameplayu i frustraciju igrača.

Savjeti za testiranje igre nisu korisni samo velikim timovima – i kao samostalni autori možemo primijeniti provjerene metode kako bismo poboljšali performanse, optimizirali gameplay i osigurali stabilnost. Kada se pitamo kako testirati igru, moramo znati da to uključuje više od pukog igranja – radi se o sustavnom procesu koji otkriva nedostatke u dizajnu, kodu i korisničkom iskustvu.

Testiranje igre prije objave omogućuje nam da sa sigurnošću kažemo: igra je spremna. Kroz konkretne metode testiranja, uz jasne ciljeve i strukturirani pristup, možemo stvoriti proizvod koji nije samo zabavan, već i stabilan, uravnotežen i tehnički ispravan. U nastavku predstavljamo sedam učinkovitih metoda koje čine osnovu svakog ozbiljnog testiranja.

Kako testirati igru?

Kako testirati igru pitanje je koje si svaki developer postavlja kad dođe trenutak da svoj projekt predstavi publici. Testiranje igre prije objave nije luksuz, nego nužan korak koji odlučuje hoće li naš trud ostaviti pozitivan dojam ili razočarati igrače. Kroz strukturiran i temeljit pristup možemo na vrijeme uočiti greške, balansirati težinu igre, poboljšati korisničko iskustvo i optimizirati performanse. Savjeti za testiranje igre pomoći će nam da ne propustimo nijedan važan detalj – od tehničke stabilnosti do reakcija igrača.

Performansi u igri
Shutterstock

1. Funkcionalno testiranje

Funkcionalno testiranje jedna je od osnovnih metoda kada razmišljamo kako testirati igru. Ova metoda fokusira se na to radi li sve onako kako bi trebalo – otvaraju li se meniji, prikazuju li se točno animacije, reagiraju li kontrole na vrijeme. Ako testiranje igre prije objave zanemarimo na ovoj razini, riskiramo da igrači naiđu na prepreke koje će ih natjerati da zatvore aplikaciju i nikad se ne vrate.

Savjeti za testiranje igre uključuju vođenje detaljne evidencije – svaki bug treba zabilježiti, opisati i pratiti do njegovog rješenja. U ovoj fazi uključujemo i osnovne funkcije poput spremanja i učitavanja podataka, komunikacije sa serverima ili interakcije korisničkog sučelja. Funkcionalno testiranje igre prije objave omogućuje nam da budemo sigurni da osnove funkcioniraju savršeno.

2. Testiranje igrivosti (gameplay testing)

Kada razmatramo kako testirati igru, gameplay testiranje pomaže nam razumjeti kako se igra “osjeća” igračima. Ovdje ne gledamo samo tehničke pogreške, već se fokusiramo na to je li iskustvo zabavno, izazovno i uravnoteženo. Testiranje igre prije objave mora uključivati ovu komponentu jer možemo imati savršeno isprogramiran sustav, ali ako igra ne izaziva emocije i angažman – propali smo.

Savjeti za testiranje igre u ovoj fazi uključuju uključivanje testera koji nisu sudjelovali u razvoju. Njihova svježina donosi iskrene dojmove – je li prvi level pretežak, je li nagrada dovoljno motivirajuća, osjećaju li se napredak i izazov? Gameplay testiranje daje nam uvid u stvarnu dinamiku igre i pomaže nam donijeti važne dizajnerske odluke prije nego što igru plasiramo.

3. Testiranje kompatibilnosti

Savjeti za testiranje igre često ističu važnost kompatibilnosti, a to je izuzetno važno ako igru planiramo objaviti na više uređaja ili platformi. Kompatibilnost znači da igra mora jednako raditi na različitim operativnim sustavima, rezolucijama ekrana, verzijama softvera i hardvera. Ako zanemarimo ovu metodu, testiranje igre prije objave bit će nepotpuno i rizično.

Znati kako testirati igru podrazumijeva provjeru kako se ona ponaša na slabijim uređajima, starijim sustavima i u uvjetima poput slabije internetske veze. Kompatibilnost utječe na pristupačnost – što više sustava podržavamo, to veći broj igrača možemo zadovoljiti. Savjeti za testiranje igre u ovoj fazi uključuju upotrebu emulatora, ali i stvarnih uređaja kako bi rezultati bili što realniji.

Objavljivanje igre na platformu
Shutterstock

4. Testiranje performansi

Testiranje performansi nužan je korak kada razmišljamo kako testirati igru, osobito ako želimo da korisničko iskustvo bude glatko i bez zastoja. Ova metoda fokusira se na brzinu učitavanja, broj sličica u sekundi (FPS), korištenje memorije i CPU opterećenje. Savjeti za testiranje igre naglašavaju važnost mjerenja performansi na različitim uređajima jer ono što radi savršeno na jakom računalu može zakazati na mobitelu srednje klase.

Testiranje igre prije objave mora uključivati stres testove – što se događa kada na ekranu ima više neprijatelja, kada se koristi više efekata, kada se promijeni razlučivost ili uključimo više jezika? Performanse određuju koliko je igra fluidna i koliko dugo igrač ostaje motiviran za igranje.

5. Automatizirano testiranje

Automatizirano testiranje sve je popularnije kada govorimo o tome kako testirati igru, posebno kod složenijih projekata. Riječ je o korištenju skripti i alata koji automatski provjeravaju određene funkcionalnosti, što štedi vrijeme i otkriva greške koje ljudski tester može previdjeti. Iako automatizirano testiranje ne može u potpunosti zamijeniti ljudsku procjenu, ono je savršen dodatak manuelnom testiranju.

Savjeti za testiranje igre ovdje uključuju postavljanje automatiziranih testova za osnovne procese poput pokretanja igre, prolaska kroz menije ili učitavanja nivoa. Kada redovito koristimo ovu metodu, testiranje igre prije objave postaje brže, učinkovitije i sigurnije.

6. Testiranje korisničkog sučelja (UI)

Testiranje korisničkog sučelja fokusira se na izgled, preglednost i intuitivnost menija, gumba i ikona – sve ono što igrač vidi i koristi za interakciju. Kada se pitamo kako testirati igru, ova metoda nam pomaže procijeniti je li sve jasno, dostupno i estetski privlačno. Loše UI rješenje može odbiti korisnika, čak i ako je sama igra kvalitetna.

Savjeti za testiranje igre ističu važnost konzistentnosti – jesu li tipke na istom mjestu, je li font čitljiv, koristi li igra poznate simbole koji ne zbunjuju korisnika? Testiranje igre prije objave na razini korisničkog sučelja osigurava da igrač ne mora razmišljati kako nešto napraviti – već to čini instinktivno.

Podešavanje igre za korisnike
Shutterstock

7. Beta testiranje s vanjskim korisnicima

Beta testiranje s vanjskim korisnicima završna je, ali izuzetno važna faza testiranja igre prije objave. Kada razmišljamo kako testirati igru, ova metoda nam daje realne reakcije stvarnih igrača koji nisu povezani s razvojem. Oni pristupaju igri bez predrasuda i pronalaze greške koje mi više ni ne primjećujemo.

Savjeti za testiranje igre u ovoj fazi uključuju davanje jasnih uputa testerima – koje dijelove igre želimo da isprobaju, što da zabilježe, kako da prijave probleme. Povratne informacije iz beta testiranja omogućuju nam da popravimo posljednje detalje, izgladimo nepravilnosti i s punim povjerenjem krenemo prema sljedećem koraku – kako objaviti igru.

Znati kako testirati igru temelj je svakog kvalitetnog naslova. Svaka od ovih sedam metoda osigurava da igra koju planiramo objaviti bude stabilna, zabavna, dostupna i tehnički besprijekorna. Kroz temeljito testiranje igre prije objave dobivamo priliku prepoznati slabosti i pretvoriti ih u prednosti. A kad sve prođe kako treba, preostaje nam samo još jedan važan korak – kako objaviti igru na pravi način i predstaviti je svijetu.