Svi smo se barem jednom zapitali kako napraviti remake GTA San Andreasa i ponovno zakoračiti u kultni svijet Los Santosa, Grove Streeta i legendarnog CJ-a, ali u modernom ruhu – s boljom grafikom, realističnijom fizikom i novim tehničkim mogućnostima.
Odgovor je jednostavan, ali zahtjevan – remake GTA San Andreasa traži precizno planiranje, poznavanje game development alata i jasnu viziju. Dobra vijest je da danas, zahvaljujući naprednim engineima poput Unreal Enginea i Unityja, remake nije rezerviran samo za velike studije.
Čak i ako nismo profesionalni programeri, uz strpljenje, kreativnost i prave resurse, možemo sami oživjeti Los Santos na potpuno nov način. U nastavku donosimo 11 ključnih koraka koji će vam pomoći da izgradite svoj vlastiti GTA San Andreas od nule.
Kako napraviti remake GTA San Andreasa?
U nastavku donosimo 11 ključnih koraka koji vode od ideje do stvarnog igrivog remakea.
Evo što je najvažnije:
- Odaberimo pravi engine (poput Unreal Enginea ili Unityja).
- Počnimo s osnovnom mapom i modelima.
- Postepeno dodajmo mehanike, NPC-e i misije.
- Testirajmo i optimizirajmo svaku fazu.

1. Odabir game enginea
Prvi korak u tome kako napraviti remake GTA San Andreasa jest izbor platforme na kojoj ćemo graditi igru. Najčešće opcije su Unreal Engine i Unity. Unreal nudi vrhunsku grafiku i realistične efekte, dok je Unity jednostavniji za početnike.
Savjet: Ako želimo modernu grafiku, birajmo Unreal Engine 5 zbog Lumen osvjetljenja i Nanite tehnologije.
2. Prikupljanje referenci i resursa
Analizirajmo originalnu igru – karte, likove, misije, vozila i atmosferu. Zapišimo sve što želimo zadržati ili unaprijediti.
Možemo koristiti:
- 3D modele s platformi poput Sketchfab ili TurboSquid
- Besplatne teksture s webova poput AmbientCG
- Originalne zvukove i glazbu (ako su u javnoj domeni ili imamo dozvolu)
3. Izrada mape Los Santosa
Rekreacija svijeta San Andreasa najveći je izazov. Počnimo od blokova i glavnih orijentira – Grove Street, Vinewood i centar grada.
U engineu postavimo osnovnu topografiju, ceste i zgrade, a zatim dodajmo detalje poput drveća, znakova i svjetala.
Trik: Radimo u sekcijama – dijelimo mapu na zone radi bolje optimizacije.
4. Kreiranje lika CJ-a
CJ je srce igre, pa mu trebamo posvetiti posebnu pažnju. Stvorimo 3D model s realističnim teksturama i animacijama za hodanje, vožnju i borbu.
Možemo koristiti Mixamo za automatske animacije i Blender za modeliranje.
Važno: Dodajmo sustav kamera u trećem licu koji prati igrača prirodno i fluidno.
5. Programiranje osnovne mehanike
Da bi remake GTA San Andreasa bio igriv, potrebno je implementirati mehanike:
- Kretanje i interakcija s okolinom
- Vožnja automobila i motora
- Sustav misija i checkpointa
- Borbeni sustav (oružje, AI neprijatelji)
U Unityju možemo koristiti C#, a u Unreal Engineu Blueprint ili C++.
6. Uvođenje fizike i vozila
Fizika je ključna za autentičan osjećaj vožnje. Korištenjem PhysX sustava postižemo realistične sudare i kretanje vozila.
Dodajmo različite tipove vozila – automobile, motore, bicikle i čamce.
Savjet: Testirajmo svaki model vozila u malom sandbox okruženju prije integracije u grad.
7. Razrada misija i dijaloga
Originalni GTA San Andreas imao je više od 100 misija. Za remake možemo početi s nekoliko osnovnih – npr. “Big Smoke”, “Ryder” i “Drive-Thru”.
Dijaloge snimimo sami ili koristimo AI voice generatore.
Trik: Uključimo sustav odluka koji mijenja tijek misije za moderniji osjećaj igranja.
8. Dodavanje NPC-a i prometa
Bez NPC-eva i prometa grad djeluje prazno. Uvedimo AI sustav koji upravlja ponašanjem prolaznika i automobila.
Koristimo NavMesh za navigaciju i random spawn točke za dinamiku.
Pro tip: Kreirajmo različite “zone ponašanja” – mirne, opasne i gang teritorije.

9. Optimizacija performansi
Kako napraviti remake GTA San Andreasa koji radi glatko? Optimizacijom.
Koristimo LOD modele, streaming teksture i dinamičko učitavanje područja.
Testirajmo FPS i performanse na različitim uređajima.
10. Testiranje i ispravljanje bugova
Pokrenimo alfa verziju i testirajmo sve mehanike.
Koristimo bug tracking alate poput Trella ili Jira boarda.
Savjet: Uključimo zajednicu – feedback igrača je zlata vrijedan.
11. Završna dorada i objava
Kada sve funkcionira, polirajmo vizualni stil, dodajmo efekte svjetla, sjene i refleksije.
Objavimo remake na itch.io ili Steam Workshopu (ako ne koristimo originalne datoteke Rockstara zbog autorskih prava).
Napomena: Poštujmo autorska prava – remake treba biti fan-projekt, ne komercijalan proizvod.
Zaključak
Izrada remakea GTA San Andreasa zahtijeva trud, ali i strast prema originalnoj igri. Uz prave alate, organizaciju i dozu kreativnosti, svatko može oživjeti Los Santos na moderan način. Ako nas zanima razvoj igara i želimo ići korak dalje, sada je pravo vrijeme da otkrijemo kako započeti karijeru u gamingu – jer sve počinje upravo jednim projektom, baš poput ovog.
